Argumentacja apologetyczna koncepcji małżeństwa i rodziny chrześcijańskiej w pierwszych trzech wiekach

Argumentacja apologetyczna koncepcji małżeństwa i rodziny chrześcijańskiej w pierwszych trzech wiekach

Monografia prezentuje chrześcijańską koncepcję małżeństwa i rodziny w kontekście wyzwań kulturowych pierwszych trzech wieków, kiedy to chrześcijanie musieli stawiać czoło wielu zagrożeniom zewnętrznym i wewnętrznym.

Przyroda Kampinoskiego Parku Narodowego i jej znaczenie dla społeczeństwa

Przyroda Kampinoskiego Parku Narodowego i jej znaczenie dla społeczeństwa

Monografia przedstawia Kampinoski Park Narodowy z perspektywy badaczy reprezentujących różne dziedziny nauki. Czytelnik znajdzie podsumowanie wiedzy o różnorodnym świecie roślin i zwierząt, w tym o nowych gatunkach zarejestrowanych w parku.

Cyfryzacja w naukach o przeszłości i ochronie zabytków – analiza potencjału i zagrożeń na wybranych przykładach

Cyfryzacja w naukach o przeszłości i ochronie zabytków – analiza potencjału i zagrożeń na wybranych przykładach

Praca wpisuje się w szereg wypowiedzi, które należy wiązać obecnie z tzw. zwrotem cyfrowym, humanistyką cyfrową, społeczeństwem informacyjnym czy technologiami teleinformatycznymi.

Strony Joanny Pollakówny

Strony Joanny Pollakówny

Zawarte w tomie artykuły dotyczące wierszy Pollakówny potwierdzają poczucie rangi tej poezji, jakie niektórzy przynajmniej krytycy i czytelnicy mieli od czasu publikacji pierwszych jej tomików.

Między pamięcią a projektem przyszłości

Między pamięcią a projektem przyszłości

Doświadczenie historii w literaturze polskiej lat 1914-1918.

Matkobójcy

Matkobójcy

Pośród zachowanej spuścizny Eurypidesa aż trzy dramaty eksplicytnie podejmują temat dokonanego przez Orestesa aktu pomsty: dramatyzację samego matkobójstwa przedstawia Elektra, Orestes natomiast i Ifigenia w Taurydzie ukazują konsekwencje nakazanej przez bogów (i mitologiczną tradycję) zbrodni.

Teresa Kostkiewiczowa w rozmowach z Magdaleną Partyką

Teresa Kostkiewiczowa w rozmowach z Magdaleną Partyką

Rozmowa rozwija się naturalnie, od pytania o lektury, zawodowe i osobiste, jakie początkująca badaczka literatury, patrząc z nieco odmiennej perspektywy, z zaciekawieniem stawia Pani Profesor. To punkt wyjścia do dialogu o książkach i ludziach, o radości i pożytkach z czytania, o najnowszej historii Polski, tworzeniu i osiągnięciach zespołów badawczych podejmujących refleksję nad literaturą.

Polska i Włochy w dialogu kultur

Polska i Włochy w dialogu kultur

Znaczenie dla kultury polskiej relacji z Włochami jest niepodważalne: to nasz związek przez Kościół, to związki jagiellońskie, to przejęcie wzoru formacji humanistyczno-renesansowej, to związki w zmaganiach o niepodległość narodową XIX i XX wieku.

Etyka i prawa cżłowieka w biznesie

Etyka i prawa cżłowieka w biznesie

Autor proponuje metodę filozoficzną pozwalającą na uzgadnianie fundamentu współczesnej etyki biznesu, jakim są prawa człowieka z zasadami działalności gospodarczej.

Historia sztuki: między teorią a praktyką

Historia sztuki: między teorią a praktyką

Publikacja została pomyślana jako zbiór artykułów pisanych przez dwie grupy autorów. Pierwszą stanowią osoby z długoletnią praktyką zawodową w zakresie muzealnictwa, konserwacji dzieł sztuki, ochrony zabytków, nierzadko posiadające duże doświadczenie pedagogiczne, a także absolwenci studiów podyplomowych. Ich publikacje mają charakter ściśle naukowy. Druga grupa autorów to studenci relacjonujący swoje doświadczenia zdobyte w ramach zajęć ćwiczeniowych, a ich prace mają charakter głównie sprawozdawczy i poglądowy.

Mockumentary. Próba określenia istoty zjawiska

Tomasz Baldziński, Dorota Dłużniewska-Urban (red. naukowa Brygida Pawłowska-Jądrzyk, Mateusz Werner)

_________________________________________________

Kino mockumentary stanowi prężnie rozwijającą się gałąź współczesnej kinematografii, która wprowadza zupełnie nowy typ doświadczenia filmowego. Ze względu na ambiwalentny status ontologiczny przedstawionych zdarzeń kino mockumentary zawieszone jest między twórczością dokumentalną a fikcjonalną; nie naśladuje wiarygodnie rzeczywistości, jednak za sprawą ambicji realistycznych świadomie wykracza poza fikcyjną fabułę, stając się tym samym źródłem konfliktu poznawczego. Jego treści lawirują między prawdą a fałszem, faktem a fikcją, powagą a dowcipem. Nurt przywiązuje wielką wagę do samej formy w kinie. Nie treść bowiem stanowi wyznacznik „fałszywych dokumentów”, ale użyte w nich znamiona formalne. Kamera „z ręki”, wywiady czy fragmenty kronik – to wszystko służy uwiarygodnieniu przedstawionej wizji świata, która, jak pokazują najbardziej jaskrawe przypadki, może być wynikiem zmyślnej manipulacji pozornie wiarygodnymi faktami.

Autorzy książki, wskazując na problematyczność binarnego podziału na film fabularny i dokumentalny, podejmują próbę uporządkowania kwestii definicyjnych związanych z kinem mockumentary: przedstawiają zjawisko w perspektywie historycznej, kreślą dzieje tego nurtu, uwzględniając najważniejsze z pojawiających się w jego łonie tendencji, dokonują także analizy form podawczych utworów omawianego typu, starając się ustalić status mockumentów względem, pozornie niepodważalnej, fabularno-dokumentalnej dwuwładzy.

Objętość: s. 158

Format: A-5

Oprawa: miękka

ISBN 978-83-8090-300-5

Rok wydania: 2017

© 2017 UKSW Wszelkie prawa zastrzeżone
Informacja o ciasteczkach