![](https://wydawnictwo.uksw.edu.pl/428-large_default/edukacja-ekologiczna-spoleczenstwa-polskiego-z-badan-nad-czasopismiennictwem-przyrodniczym-w-ii-rzeczypospolitej-1918-1939.jpg)
![](https://wydawnictwo.uksw.edu.pl/428-large_default/edukacja-ekologiczna-spoleczenstwa-polskiego-z-badan-nad-czasopismiennictwem-przyrodniczym-w-ii-rzeczypospolitej-1918-1939.jpg)
szyfrowane połączenie SSL
tania wysyłka
możliwość zwrotu
Skuteczna ochrona środowiska nie jest możliwa bez odpowiedniego wychowania ekologicznego społeczeństwa, i to już od najmłodszych lat. Edukacja ekologiczna pomaga rozbudzać wrażliwość na problemy środowiska naturalnego, daje narzędzia do poszukiwania przyczyn i przewidywania skutków zjawisk prowadzących do jego degradacji, uczy respektowania praw przyrody. Jak pokazuje praca prof. Edyty Wolter, temat ten nie jest bynajmniej nowy – autorka objaśnia w swej monografii, jak przebiegał proces edukacji ekologicznej społeczeństwa polskiego w latach 1918–1939 na łamach trzech czasopism: tygodnika krajoznawczego „Ziemia”, „Świata Zwierzęcego”/„Świata i Przyjaciela Zwierząt” oraz „Wiadomości Ligi Ochrony Przyrody w Polsce. Bulletin de la Ligue pour la Protection de la Nature en Pologne”.