Zarys poetyki uwodzenia. O strategiach perswazyjnych w reklamie wizualnej
szyfrowane połączenie SSL
tania wysyłka
możliwość zwrotu
„Uwodzenie wcale nie należy do porządku naturalnego, lecz do porządku sztucznego – nie pochodzi ze świata sił, lecz ze świata rytuałów i znaków”
Jean Baudrillard
Książka koncentruje się na reklamie wizualnej, czyli takiej, której tworzywo stanowi nieruchomy obraz oraz, zazwyczaj mu towarzyszące, słowo pisane (do grupy reklam wizualnych zalicza się więc m.in. plakaty i ulotki reklamowe, billboardy, reklamę prasową), przy czym – zgodnie z istotą dziedziny zwanej poetyką – bada ją pod kątem ogólnych reguł organizacji komunikatu, zajmując się jej strukturą postrzeganą jako reprezentacja swoistej (tu: perswazyjnej) formy wypowiedzi, którą rządzą określone reguły […] Publikacja skupia się na czterech dominantach problemowych, które charakteryzują współczesne praktyki reklamowania; są to mianowicie: traktowanie przedmiotu jako obiektu pożądania – fetysza (co znajduje wyraz m.in. w erotyzacji przekazu), ewokowanie baśniowej czy fantastycznej rzeczywistości umożliwiającej konsumentowi imaginacyjny powrót do beztroskiego dzieciństwa, hiperbolizacja przedstawień służąca wartościowaniu przedmiotów pożądania, „sakralizacja” reklamowanego produktu i naruszanie tabu, wykorzystywane w celu poruszenia potencjalnego nabywcy oraz nawiązania z nim szczególnej więzi.
(Fragment wstępu)