- Nowy

szyfrowane połączenie SSL
tania wysyłka
możliwość zwrotu
Osobowość w polityce przejawia się przede wszystkim poprzez zjawisko personalizacji, które można analizować na dwóch powiązanych ze sobą poziomach.
Pierwszy odnosi się do sytuacji, gdy wyborcy preferują kandydatów politycznych na podstawie ich indywidualnych cech osobistych, takich jak sumienność czy ekstrawersyjność. (…)
Drugi poziom personalizacji polega na profilowaniu wyborców według ich cech osobowości. Partie polityczne i kandydaci stosują techniki podziału elektoratu na grupy oparte na profilach psychologicznych, co umożliwia im precyzyjniejsze i skuteczniejsze trafianie do wyborców.
W praktyce politycznej oba wymiary personalizacji działają synergicznie. Politycy ekstrawertyczni i otwarci przyciągają wyborców preferujących liberalizm, politycy sumienni i stabilni emocjonalnie budują zaś poparcie wśród osób o konserwatywnych poglądach, ceniących tradycję oraz porządek społeczny. Cechy osobowości kształtują nasze wybory polityczne, wpływając jednocześnie na strategie komunikacyjne partii politycznych.
Celem przygotowywanej do druku książki jest przedstawienie szerokiego obrazu relacji między osobowością a wyborami politycznymi.
(na podstawie wprowadzenia Autorów do książki)