

"JadÄ…c do ciebie". Szkice o...

Film w perspektywie...

Obraz barbarzyńców w...

szyfrowane połączenie SSL
tania wysyłka
możliwość zwrotu
Praca zbiorowa pt. Film jako emanacja piękna sytuuje się na pograniczu dwóch obszarów tematycznych – filmoznawstwa i medioznawstwa. Stara się spojrzeć na zagadnienie filmu i jego poszczególnych gatunków w perspektywie piękna. Bardzo rzadkie są inicjatywy badawcze tego typu. Z reguły w obecnej myśli filmoznawczej obrazy filmowe interpretuje się albo w perspektywie poznawczej, kognitywnej, albo też semiotycznej starającej się konkretne dzieła filmowe widzieć w perspektywie znaków odwołujących się do rzeczywistości społecznej bądź też psychologicznej. [...]
Monografia Film jako emanacja piękna jest interesującą próbą spojrzenia na problematykę filmu z nieco innej, szerszej perspektywy niż tej przyjętej z reguły w różnorakich badaniach nad kinem. Pojawiają się tu wątki filozoficzne i literackie, które mogą zainteresować odbiorców spoza kręgów filmoznawczych i medioznawczych. Tego typu podejście umożliwia podejmowanie różnego typu badań natury interdyscyplinarnej, przezwyciężających sztywny podział na różnego typu specjalizacje.
                                                                                                                                                                                         dr hab. Grzegorz Pyszczek, prof. APS