zoom_in
keyboard_arrow_left keyboard_arrow_right

Forum Pedagogiczne 1/2018

16,00 zł
Brutto
Ilość

  • szyfrowane połączenie SSL szyfrowane połączenie SSL
  • tania wysyłka tania wysyłka
  • możliwość zwrotu możliwość zwrotu

Spis treści do pobrania

Spis treści

Od redakcji ...11
Rafał Włodarczyk
List otwarty redaktorów naczelnych polskich czasopism pedagogicznych wydawanych pod patronatem działającego przy Polskiej Akademii Nauk Komitetu Nauk Pedagogicznych do Posłów na Sejm RP  .  .  . 17

DZIAŁ TEMATYCZNY: pedagogika ogólna w Polsce wobec czas u mini onego, ewolucji i nowych wyzwań
Bogusław Śliwerski
Pedagogika ogólna w ponowoczesnym świecie . . . 21
Teresa Hejnicka-Bezwińska
Koncepcja pedagogiki (i pedagogiki ogólnej) w Szkole Lwowsko-Warszawskiej ... 43
Lucyna Dziaczkowska
„Podstawy współczesnej pedagogiki” Stefana Kunowskiego jako przykład kreowania pedagogiki ogólnej ... 59
Krzysztof Maliszewski
Pedagogika ogólna jako wprowadzenie do humanistyki – hermeneutyka kapitału symbolicznego i odzyskiwanie ciemnych iskier tradycji  .  .  . 71
Mariusz Dembiński
Pedagogika ogólna w ramie internalistycznej ... 81
Alina Wróbel
Język współczesnej pedagogiki w perspektywie komparatystyki myśli pedagogicznej. Wybrane przykłady zmian leksykalnych ... 93

Alicja Żywczok
Troska, zatroskanie, troskliwość – niespecyficzne przedmioty badań pedagogiki ogólnej . . . 105
Jarosław Gara
Granice dyskursywności światopoglądowej współczesnej myśli pedagogicznej . . . 119
Sławomir Banaszak
Pedagogika ogólna a socjologia ogólna . . . 135
Michał Głażewski
Edukacja jako symulakrum .  .  . 147
Mirosława Nowak-Dziemianowicz
Koncepcje uznania w perspektywie pedagogiki ogólnej jako alternatywa wobec neoliberalnej wizji współczesnego świata .  .  . 167
Celina Czech-Włodarczyk
Potencjał społeczny i pedagogiczny koncepcji „social resilience” w erze neoliberalnej . . . 183
Monika Humeniuk
Religia i krytyka – koncepcja Jacquesa Ellula w perspektywie pedagogiki ogólnej . . . 195
Henryk Mizerek
Tworzenie refleksyjnej wiedzy w badaniach pedagogicznych. Dylematy – konteksty – punkty odniesienia . . . 213

ARTYKUŁY I ROZPRAWY
Iryna Kurlak
Wybrane zagadnienia problematyki kompulsywnego zachowania: uzależnienie od zakupów (oniomania) ... 229
Marcin Trepczyński
Erudycja jako cel szkolnej edukacji filozoficznej .  .  . 251

COLLOQUIA
Katalin Morgan
W jaki sposób traumatyczne relacje świadków Holokaustu są włączane w nauczanie historii Niemiec?  .  .  . 273
Oksana Gres, Elena Ionova, Viktoriia Partola
Organizacja działań chroniących zdrowie przez dyrektorów placówek kształcenia ogólnego . . . 287
Anna Seredyńska
Motywacje wolontariuszy hospicyjnych dawniej i dzisiaj .  .  . 297

RECENZJE
Edyta Wolter
Z badań nad problematyką pedagogiki społecznej/pedagogiki środowiskowej [Wojciech Sroczyński, Szkice do pedagogiki środowiskowej,
Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlicach Pracownia Wydawnicza Wydziału Humanistycznego, Siedlce 2017, 251 s.] ... 309
Sebastian Taboł
Bogdan Nawroczyński nadal inspiruje pedagogów [Poglądy Bogdana Nawroczyńskiego i ich współczesne implikacje, red. Anna Walczak, Alina Wróbel, Marcin Wasilewski, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, 191 s.] ... 315

KRONIKA
Dariusz Stępkowski
Ogólnopolska konferencja naukowa pt. „Polskie koncepcje pedagogiki ogólnej w ujęciu porównawczym” (Wrocław 27–28 września 2017) ... 319
Edyta Zawadzka
Jubileuszowa ogólnopolska konferencja pedagogiki dialogu pt. „Dialog jako wymóg/wyzwanie intersubiektywności i transparentności doświadczenia edukacyjnego, społecznego i kulturowego” (Warszawa, 1 grudnia 2017) . . . 325

F/77
14 Przedmioty

Opis

Rok wydania
2018
Język publikacji
Polski
ISSN
2083-6325
Liczba stron
330
Format
B5
Oprawa
miękka

Specyficzne kody