• Nowy
zoom_in
keyboard_arrow_left keyboard_arrow_right

Zarys poetyki uwodzenia. O strategiach perswazyjnych w reklamie wizualnej

0,00 zł
Brutto
Ilość
block Nie ma wystarczającej ilości produktów w magazynie

 

szyfrowane połączenie SSL

 

tania wysyłka

 

możliwość zwrotu

SPIS TREŚCI

„Uwodzenie wcale nie należy do porządku naturalnego, lecz do porządku sztucznego – nie pochodzi ze świata sił, lecz ze świata rytuałów i znaków”

Jean Baudrillard

 

Książka koncentruje się na reklamie wizualnej, czyli takiej, której tworzywo stanowi nieruchomy obraz oraz, zazwyczaj mu towarzyszące, słowo pisane (do grupy reklam wizualnych zalicza się więc m.in. plakaty i ulotki reklamowe, billboardy, reklamę prasową), przy czym – zgodnie z istotą dziedziny zwanej poetyką – bada ją pod kątem ogólnych reguł organizacji komunikatu, zajmując się jej strukturą postrzeganą jako reprezentacja swoistej (tu: perswazyjnej) formy wypowiedzi, którą rządzą określone reguły […] Publikacja skupia się na czterech dominantach problemowych, które charakteryzują współczesne praktyki reklamowania; są to mianowicie: traktowanie przedmiotu jako obiektu pożądania – fetysza (co znajduje wyraz m.in. w erotyzacji przekazu), ewokowanie baśniowej czy fantastycznej rzeczywistości umożliwiającej konsumentowi imaginacyjny powrót do beztroskiego dzieciństwa, hiperbolizacja przedstawień służąca wartościowaniu przedmiotów pożądania, „sakralizacja” reklamowanego produktu i naruszanie tabu, wykorzystywane w celu poruszenia potencjalnego nabywcy oraz nawiązania z nim szczególnej więzi.

(Fragment wstępu)

Z/130

Opis

Autor
Brygida Pawłowska-Jądrzyk
Rok wydania
2021
Język publikacji
Polski
ISBN
978-83-8090-825-3
Liczba stron
160
Format
A5
Oprawa
miękka ze skrzydełkami

Specyficzne kody