
Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Retoryka, polityka, religia...

Generative Anthropology and...

Cyfryzacja w naukach o...

szyfrowane połączenie SSL
tania wysyłka
możliwość zwrotu
Do rąk czytelnika trafia książka stanowiąca studium medioznawcze medialnego wizerunku osób konsekrowanych na podstawie wybranych tytułów polskiej prasy świeckiej i katolickiej. Zamysłem autora było wypełnienie swoistej luki w podejmowanych badaniach prasoznawczych dotyczących obrazu zgromadzeń zakonnych. Należy zauważyć, że o ile zagadnienie wizerunku hierarchicznego Kościoła katolickiego (m.in. papieża, biskupów, księży diecezjalnych) jest dość często podejmowane przez polskich medioznawców, politologów i socjologów, o tyle temat wizerunku osób zakonnych nie doczekał się jeszcze szerszego omówienia. W monografii autor wyjaśnia istotę wizerunku zgromadzeń zakonnych i czynniki jego tworzące, a także pojęcia z obszaru teorii komunikowania w kontekście podjętych analiz. Dokonano również oceny sposobu prezentacji zakonów w polskiej prasie na podstawie metodologii nauk o mediach.
Należy mieć nadzieję, że monografia Wizerunek zgromadzeń zakonnych w prasie polskiej (2013-2016) będzie stanowić inspirację do dalszych badań prasoznawczych dotyczących postrzegania przez opinię publiczną roli osób zakonnych w życiu społeczno-politycznym, w szczególności roli mediów w zrozumieniu tożsamości osób ślubujących rady ewangeliczne czystości, ubóstwa i posłuszeństwa oraz istniejących w dyskursie publicznym stereotypów na ich temat.