

Pozycja prawna aktorów w...

Działalność publiczna...

Dobra doczesne Kościoła

szyfrowane połączenie SSL
tania wysyłka
możliwość zwrotu
Do rąk czytelnika trafia książka stanowiąca studium medioznawcze medialnego wizerunku osób konsekrowanych na podstawie wybranych tytułów polskiej prasy świeckiej i katolickiej. Zamysłem autora było wypełnienie swoistej luki w podejmowanych badaniach prasoznawczych dotyczących obrazu zgromadzeń zakonnych. Należy zauważyć, że o ile zagadnienie wizerunku hierarchicznego Kościoła katolickiego (m.in. papieża, biskupów, księży diecezjalnych) jest dość często podejmowane przez polskich medioznawców, politologów i socjologów, o tyle temat wizerunku osób zakonnych nie doczekał się jeszcze szerszego omówienia. W monografii autor wyjaśnia istotę wizerunku zgromadzeń zakonnych i czynniki jego tworzące, a także pojęcia z obszaru teorii komunikowania w kontekście podjętych analiz. Dokonano również oceny sposobu prezentacji zakonów w polskiej prasie na podstawie metodologii nauk o mediach.
Należy mieć nadzieję, że monografia Wizerunek zgromadzeń zakonnych w prasie polskiej (2013-2016) będzie stanowić inspirację do dalszych badań prasoznawczych dotyczących postrzegania przez opinię publiczną roli osób zakonnych w życiu społeczno-politycznym, w szczególności roli mediów w zrozumieniu tożsamości osób ślubujących rady ewangeliczne czystości, ubóstwa i posłuszeństwa oraz istniejących w dyskursie publicznym stereotypów na ich temat.