![](https://wydawnictwo.uksw.edu.pl/386-large_default/holistyczna-koncepcja-czlowieka-chorego-teologia-medycyna-praktyka.jpg)
![](https://wydawnictwo.uksw.edu.pl/658-home_default/pedagogia-osoby-jana-pawla-ii-interpretacja-egzystencjalna.jpg)
Pedagogia osoby Jana Pawła...
![](https://wydawnictwo.uksw.edu.pl/662-home_default/zarzadzanie-dobrami-doczesnymi-parafii.jpg)
ZarzÄ…dzanie dobrami...
![](https://wydawnictwo.uksw.edu.pl/452-home_default/pokazac-niewidzialne-film-religijny-w-perspektywie-teologii-srodkow-spolecznego-przekazu-i-jezyka-mediow.jpg)
Pokazać niewidzialne. Film...
![](https://wydawnictwo.uksw.edu.pl/349-home_default/chrzescijanstwo-wsrod-religii-swiata.jpg)
szyfrowane połączenie SSL
tania wysyłka
możliwość zwrotu
Człowieka należy ujmować całościowo, tj. nie tylko pod względem jego wymiernie mierzalnego stanu (w sensie medycznym), ale także w zakresie, który pomiarowi matematycznemu nie podlega (dusza, wiara).
O ile lekarz opiera się w diagnostyce i terapii wyłącznie na parametrach medycznych, to ogranicza swoją pełną skuteczność pomagania cierpiącemu, ponieważ zapomina o aspekcie psychologicznym. Kościół proponuje holistyczne podejście do walki z chorobą.
Jeśli medycyna współczesna ma nadal być humanitarna, to lekarze zgodnie z zasadą primum non nocere powinni pamiętać o tym, że to, co niewidzialne jest również bardzo istotne (dla wierzących to dusza, dla niewierzących psyche).