zoom_in
keyboard_arrow_left keyboard_arrow_right

1/2019 Forum Pedagogiczne

16,00 zł
Brutto
Ilość

  • szyfrowane połączenie SSL szyfrowane połączenie SSL
  • tania wysyłka tania wysyłka
  • możliwość zwrotu możliwość zwrotu

Spis treści do pobrania

Od redakcji

DZIAŁ TEMATYCZNY: Polska myśl i praktyka edukacyjna w II Rzeczypospolitej 1918–1939. W stulecie odzyskania niepodległości
Krzysztof Jakubiak, Wiesław Jamrożek
Dziedzictwo oraz bilans praktyki i myśli pedagogicznej w Drugiej Rzeczypospolitej
Iwonna Michalska
Nauczyciel w początkach niepodległej Polski. „Szkoła Powszechna” o przymiotach, obowiązkach i profesjonalizacji wychowawców młodego pokolenia
Grzegorz Michalski
W trosce o szkołę z opieką lekarską. Wskazania higieniczno-pedagogiczne Adolfa Klęska w przekazie „Przyjaciela Szkoły” (1922–1936)
Jacek Kulbaka
Kształcenie specjalne w dwudziestoleciu międzywojennym w Polsce. Twórczynie pedagogiki specjalnej
Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz, Marzena Dycht
Myśl i praktyka tyflopedagogiczna Matki Elżbiety – Róży Czackiej
Marzena Dycht
Pedagogiczne inspiracje Henryka Ruszczyca w teorii i praktyce wychowania osób niewidomych
Marek Jurczyszyn
Uwarunkowania funkcjonowania drużyny harcerskiej na terenie gimnazjum salezjańskiego w Sokołowie Podlaskim w okresie Drugiej Rzeczypospolitej
Elżbieta Magiera
Teoretyczne podstawy wychowania państwowego w Polsce okresu międzywojennego (zarys problematyki)
Joanna Król
Organizacja Pracy Obywatelskiej Młodzieży „Straż Przednia” (1932–1939) jako szkoła formacji propaństwowej
Jan Piskurewicz
Antoni Bolesław Dobrowolski o związkach oświaty z nauką – w kontekście dyskusji na temat organizacji i rozwoju nauki w niepodległej Polsce
Edyta Wolter
Ochrona przyrody ojczystej w Drugiej Rzeczypospolitej – edukacyjne implikacje miesięcznika „Przyroda i Technika”

ARTYKUŁY I ROZPRAWY
Jarosław Gara
Jana Patočki doświadczenie „jedności pierwotnego świata” jako przesłanka myślenia i działania pedagogicznego – rekonstrukcje (część pierwsza)

COLLOQUIA
David Rybák
The Ontological Freedom in Jan Patočka’s “Natural World as a Philosophical Problem” with Regard to Husserl’s Phenomenology
Zuzana Svobodová
The Life of the Shaken
Katalin Eszter Morgan
Reclaiming a Dwelling Place: How a German History Learning Community Handles Traumatic Memories of Shoah Witnesses
Kai Horsthemke
Thinking without Heidegger?
Iryna Kurlak
Sexual Addiction: Terminology, Etiology, Phenomenology and Diagnostics
Artur Baranowski
Teaching English with Insta.Ling Online Platform: Case Study in Higher Education Level

RECENZJE
Jarosław Gara
„Świat naturalny” jako źródłowa struktura i otwarty horyzont „egzystencjalnych ruchów” ludzkiego życia [J. Patočka, „Świat naturalny” w medytacjach autora po trzydziestu trzech latach, Seria Educatio, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa, 126 s.]

KRONIKA
Maria Boużyk
“Evaluation of Humanistic Competencies Developed in the Pedagogical Majors in a Comparative Perspective”: Project Overview
Dariusz Stępkowski, Joanna Pękala
Drugie spotkanie międzynarodowej grupy badaczy zajmujących się edukacją moralno-etyczną, Berlin 21–23 lutego 2019 roku

F/80
9 Przedmioty

Opis

Autor
(red.) Dariusz Stępkowski
Rok wydania
2019
Język publikacji
Polski
ISSN
2083-6325
Nazwa serii
Forum Pedagogiczne
Liczba stron
308
Format
B5
Oprawa
miękka

Specyficzne kody