1/2019 Forum Pedagogiczne
szyfrowane połączenie SSL
tania wysyłka
możliwość zwrotu
Od redakcji
DZIAŁ TEMATYCZNY: Polska myśl i praktyka edukacyjna w II Rzeczypospolitej 1918–1939. W stulecie odzyskania niepodległości
Krzysztof Jakubiak, Wiesław Jamrożek
Dziedzictwo oraz bilans praktyki i myśli pedagogicznej w Drugiej Rzeczypospolitej
Iwonna Michalska
Nauczyciel w początkach niepodległej Polski. „Szkoła Powszechna” o przymiotach, obowiązkach i profesjonalizacji wychowawców młodego pokolenia
Grzegorz Michalski
W trosce o szkołę z opieką lekarską. Wskazania higieniczno-pedagogiczne Adolfa Klęska w przekazie „Przyjaciela Szkoły” (1922–1936)
Jacek Kulbaka
Kształcenie specjalne w dwudziestoleciu międzywojennym w Polsce. Twórczynie pedagogiki specjalnej
Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz, Marzena Dycht
Myśl i praktyka tyflopedagogiczna Matki Elżbiety – Róży Czackiej
Marzena Dycht
Pedagogiczne inspiracje Henryka Ruszczyca w teorii i praktyce wychowania osób niewidomych
Marek Jurczyszyn
Uwarunkowania funkcjonowania drużyny harcerskiej na terenie gimnazjum salezjańskiego w Sokołowie Podlaskim w okresie Drugiej Rzeczypospolitej
Elżbieta Magiera
Teoretyczne podstawy wychowania państwowego w Polsce okresu międzywojennego (zarys problematyki)
Joanna Król
Organizacja Pracy Obywatelskiej Młodzieży „Straż Przednia” (1932–1939) jako szkoła formacji propaństwowej
Jan Piskurewicz
Antoni Bolesław Dobrowolski o związkach oświaty z nauką – w kontekście dyskusji na temat organizacji i rozwoju nauki w niepodległej Polsce
Edyta Wolter
Ochrona przyrody ojczystej w Drugiej Rzeczypospolitej – edukacyjne implikacje miesięcznika „Przyroda i Technika”
ARTYKUŁY I ROZPRAWY
Jarosław Gara
Jana Patočki doświadczenie „jedności pierwotnego świata” jako przesłanka myślenia i działania pedagogicznego – rekonstrukcje (część pierwsza)
COLLOQUIA
David Rybák
The Ontological Freedom in Jan Patočka’s “Natural World as a Philosophical Problem” with Regard to Husserl’s Phenomenology
Zuzana Svobodová
The Life of the Shaken
Katalin Eszter Morgan
Reclaiming a Dwelling Place: How a German History Learning Community Handles Traumatic Memories of Shoah Witnesses
Kai Horsthemke
Thinking without Heidegger?
Iryna Kurlak
Sexual Addiction: Terminology, Etiology, Phenomenology and Diagnostics
Artur Baranowski
Teaching English with Insta.Ling Online Platform: Case Study in Higher Education Level
RECENZJE
Jarosław Gara
„Świat naturalny” jako źródłowa struktura i otwarty horyzont „egzystencjalnych ruchów” ludzkiego życia [J. Patočka, „Świat naturalny” w medytacjach autora po trzydziestu trzech latach, Seria Educatio, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa, 126 s.]
KRONIKA
Maria Boużyk
“Evaluation of Humanistic Competencies Developed in the Pedagogical Majors in a Comparative Perspective”: Project Overview
Dariusz Stępkowski, Joanna Pękala
Drugie spotkanie międzynarodowej grupy badaczy zajmujących się edukacją moralno-etyczną, Berlin 21–23 lutego 2019 roku
Opis
- Autor
- (red.) Dariusz Stępkowski
- Rok wydania
- 2019
- Język publikacji
- Polski
- ISSN
- 2083-6325
- Nazwa serii
- Forum Pedagogiczne
- Liczba stron
- 308
- Format
- B5
- Oprawa
- miękka