Film jako przekaz perswazyjny
szyfrowane połączenie SSL
tania wysyłka
możliwość zwrotu
Film jako przekaz perswazyjny stanowi trzeci tom studiów dotyczących krytycznej analizy seriali telewizyjnych oraz filmów fabularnych badanych jako specyficzne przekazy medialne. Po tomie o charakterystycznej metodzie indukcji komunikatów audiowizualnych (Film w perspektywie teologii mediów i edukacji medialnej, Warszawa 2017), realizowanej przez uczonych z Instytutu Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie oraz o filmie religijnym (Pokazać niewidzialne. Film religijny w perspektywie teologii środków społecznego przekazu, Warszawa 2019) kolejna praca zbiorowa pracowników zgrupowanych głównie w Katedrze Teologii Środków Społecznego Przekazu i Edukacji Medialnej poświęcona jest zagadnieniu szeroko rozumianej perswazji ekranowej. Analiza odrębnych i najrozmaitszych przypadków, a więc m. in. obrazów kryminalnych, obyczajowych, wojennych oraz badanie wizerunków przeróżnych postaci, np. pedagogów, dziennikarzy, duchownych stanowi egzemplifikację zastosowanej metody ukazującej kontekst oraz cel przekazów z istoty rzeczy rozrywkowych, ale jednocześnie niezwykle sugestywnych, przedstawiających określone treści światopoglądowe składające się na mniej lub bardziej wyraźny komunikat perswazyjny, co zostało mocno zaakcentowane również w artykule o filmie animowanym.
Opis
- Autor
- red. Paweł Płatek
- Rok wydania
- 2021
- Język publikacji
- Polski
- ISBN
- 978-83-8090-843-7
- Liczba stron
- 146
- Format
- A5
- Oprawa
- miękka ze skrzydełkami